Miért hirdessünk a TikTokon?
Ha végre elérkezik hozzánk is a TikTok hirdetés, úgy a világ egyik legnépszerűbb médiaplatformán is célzottan fogjuk tudni elérni a célközönségünket.
Miért várjuk ennyire a TikTok hirdetéseket?
- Hatékony elérés, nagyobb aktivitás:
A TikTok az egyik legtöbbször letöltött alkalmazás volt 2018-ban az Egyesült Államokban, Japánban, Indiában, Koreában. Jelenleg is a világ 150 országában és régiójában elérhető. Videós formátumának, valamint a vizuális effektusoknak köszönhetően a márkaismertség fokozódik, és a felhasználók elköteleződése is nő a márkánk iránt. - Többfajta hirdetési formátum közül választhatunk:
Akár fekvő vagy négyzet alapú képeket és videókat is hirdethetünk (a platformon a vertikális videók az elfogadottak). A képekből pedig akár videót is készíthetünk majd a TikTok saját Video Creation Kit elnevezésű eszközével. (Megjegyzés: A TikTok egyenlőre csak a videós hirdetéseket támogatja. Az alkalmazás-családhoz tartozó további csatornákon lehet elhelyezni képet. Ezt nagyjából úgy kell elképzelni, mint a Facebook Audience Network-öt.) - Célzás egyszerűen:
A TikTok azt ígéri nekünk, hogy egyszerűen egyszerűen létrehozhatunk, akár kor, nem vagy lokáció alapján is célközönségeket (ahogy Instagramon vagy Facebookon is tudunk). Valamint itt is lehetőségünk lesz hasonmás közösség beállításra. Kiváncsian várjuk.
A lényeg a mérhetőség
A Facebook Pixelhez hasonlóan a TikTok létrehozta a saját Pixeljét, ezzel pedig lehetőséget biztosít a hirdetők számára, hogy felhasználó, miután a hirdetésre kattintott, milyen tevékenységet végzett. Ezzel, és a fiókunkban található analitikákkal pedig sokkal könnyebben látni fogjuk egy-egy kampányunk eredményét.
Mennyibe fog kerülni a TikTok hirdetés?
Budget (költség alapú hirdetés)
A TikTokon jelenleg kétféle költségvetést lehet beállítani a hirdetésekre: napi vagy élettartam-költséget. Ez a hirdetési ütemezés alapján kerül elköltésre. A kampány során a költség bármikor megváltoztatható, ha a hirdetési idő alatt leállítjuk sem költi el a rendszer a hirdetési összeget.
Jelenleg a minimum összeg kampány szinten 500 USD vagyis nagyjából 155.000 forint körül mozog, míg hirdetéssorozat szinten a minimum összeg 50 USD, ami 15.500 forintnak felel meg körülbelül mai árfolyammal számolva.
Bid (ajánlat alapú stratégia)
Az ajánlattételi stratégia azt jelenti, hogy mennyit vagyunk hajlandóak fizetni egy-egy interakcióért cserébe, amit azoknak fognak majd végrehajtani, akik látták a hirdetésünket.