Nem a Netpincér a Szent Grál
Valószínűleg már te is kiírtad Facebookra és a weboldaladra is, hogy működik nálatok is a házhozszállítás.
Azonban azt veheted észre, hogy ennek hatására nem érkeznek a vásárlók és a régi törzsvendégek. A téged érintő problémákra keressük a megoldásokat ebben a cikkben:
1. Így állj át online-ra
Hiába lett kevesebb a turista, az éhes szájak száma nem igazán változott. Sokan a home office-ból is inkább megrendelik az ebédet, mert főzni már nem jut idő az egyéb teendők mellett (család, munka, stb.).
Ennek ellenére nem érted, miért nincs mégsem elég rendelés. Mi lehet a baj?
Hiába posztolsz Facebookra arról, hogy házhozszállítasz. Sajnos a Facebook algoritmusa nem juttatja el az összes követődnek a posztjaidat, mindössze pár százalékuk fogja látni (10% alatti ez a szám), hogy lehet tőled online rendelni.
De akkor hogyan fogják mégis megtudni, hogy működsz? Facebookon remarketing hirdetésekkel, vagyis a már meglévő követőidnek célzott hirdetéssel tudsz kommunikálni.
Tripadvisor
A Tripadvisoron fent vagy már? ALAP, de azt tudtad, hogy most ingyenesek a hirdetések, és hogy most is sokan használják a Tripadvisort? Például a házhozszállító szolgáltatást biztosító éttermek kereséséhez.
“Vállalkozása fontos a számunkra, ezért elkötelezetten támogatjuk Önt ezekben a bizonytalan időkben. Ezért a mai naptól kezdve a hirdetései ingyen fognak futni a COVID–19-válság idején.“
írja a Tripadvisor hírlevelében.
Nem csak azért ajánljuk, mert ingyenes, hanem mert sokan a Tripadvisor alapján döntik el, hogy vásároljanak-e tőled a Netpincéren keresztül vagy sem. Ez látható a partnerünk forgalmát tekintve is. Annak ellenére, hogy az étterem zárva tart, jönnek rá a megkeresések. Használd ezt ki!
De ha nem tudsz egyáltalán nyitva tartani, állítsd be az ajándékkártya opciót. Ezzel a vendégeid támogathatnak, még akkor is, ha jelenleg zárva tartasz.
2. Kommunikálj folyamatosan
Az alkalmazottaiddal és a vendégeiddel is. A lehető legtöbb csatornán. Kommunikálj a weboldaladon, a hírlevél feliratkozóiddal, a Facebook oldaladon, és a különböző értékelő oldalakon is. (Google MyBusiness profil, Tripadvisor, stb.).
Ha még nem rendelkezel a felsoroltak közül profillal, vagy még nincsenek hírlevél feliratkozóid, akkor itt az idő, hogy elkezdd. Ehhez itt adunk segítséget:
A kollégáid és a vendégeid is bizonytalan helyzettel állnak szemben. És most a legfontosabb a bizalom. Kommunikálj tisztán, és érthetően. Kollégáidnak mondd el, mire számíthatnak az elkövetkezendő 1-2 hétben, vendégeidnek pedig, hogy milyen védekezéssel kapcsolatos intézkedéseket hozott a céged.
3. Adj többet versenytársaidnál
Ezt akkor tudod jól csinálni, ha tisztában vagy a vendégeid igényeivel, és a konkurenseid jelenlegi helyzetre adott reakcióival.
A rendelések mellé készíthetsz apró ajándékot is, amivel jelzed, hogy gondolsz a vásárlóidra. Egy apró papírfecnin lévő idézet is sokat jelenthet az embernek. Nem mellesleg kedves gesztus, és azt mutatja, törődsz a vásárlóiddal.
4. Ha mégsem rendelnek tőled
Talán már alkalmazod a fentebbi lépéseket, de mégsem úgy jönnek a rendelések, ahogy az jó lenne. Az ételeid kiváló minőségűek, az árazás is jó, és a weboldaladon keresztül is lehet rendelni, fent vagy a Netpincéren és a Wolt-on is, de még sincs forgalom?
Lehet, hogy olyan probléma van a weboldaladon, ami első látásra fel sem tűnik. Vizsgáld meg online felületeidet, és javítsd ki a hibákat, amik miatt a potenciális vásárlóid a konkurensed választják.
5. Nem a Netpincér a Szent Grál
Tudjuk, hogy nagyon sok múlik azon, hogy mennyi rendelésed érkezik egy nap. Attól, hogy éttermed felkerült a Netpincérre és a Woltra, még nem lesz értelemszerűen több rendelésed. Ennél komplexebb megoldásra lesz szükséged. De mire is pontosan?
Arra, hogy kihasználd azt, amit a konkurenseid elfelejtettek. Minden étterem, aki csak időben kapcsolt, regisztrált tag lett ezeken az oldalakon. De nem marketingeznek. “Úgyis jön a vevő” – mondják, de hosszútávon ez nem biztos, hogy igaz lesz.
Ugye te hosszútávra tervezel a cégeddel? Akkor most, hogy minden elcsendesedett, érdemes Neked igazán zajosnak lenned. Kezdj bele a marketinged megvalósításába!
Ha nem megy egyedül, igényeld ingyenes online marketing elemzésünket vagy kérj tanácsot tőlünk!