Koronavírus Vs. Webshopok – Online karantén körkép
A koronavírus kapcsán a cégek és a bevételváltozás kapcsolata nem hagyható figyelmen kívül. Sokan akik megtehetik az önkéntest karantént választják, hogy minél kevesebb emberrel találkozzanak a hétköznapokban, emiatt sokan az online vásárlás mellett köteleződnek el. A járvány megjelenésekor hazánkban látható pánikvásárlás már véget ért – újra kapni a boltokban húst, lisztet, cukrot és toalett papírt is. Viszont a költések nem álltak le. Csak a vásárlási magatartások változtak meg. Mire költenek most az emberek?
A bevételváltozás az e-kereskedelemben
A WITHIN statisztikái, melyet az amerikai ügyfeleik analitikái alapján készítettek, és melyet február 18-ától követnek nyomon (naponta frissül), az európai és magyarországi helyzetre is jó támpontot mutathat. A nulla érték a koronavírus előtti referenciaértéket mutatja.
1. Omnichannel
Az Omnichannel vállalkozások ebben az összefüggésben azok, amelyek mind kiskereskedelmi üzlettel, mind online webáruházzal rendelkeznek. Mint látható kezdetben csökkent, majd nőtt a forgalmuk. 3,6%-os növekedést mutatnak, ami igencsak jó az előző heti -31%-hoz képest.
2. Webáruházak
A grafikonon a vállalkozások adatai láthatóak, amelyeknek nincs fizikai üzlete. Kezdetben itt hatalmas visszaesés volt tapasztalható, ám az utóbbi pár napban már a visszaállás lehetősége is megfigyelhető. Hirdetési költéseiket növelik, de még így is -50%-on állnak.
3. Alapvető termékek
Az alapvető szükségletek ellátásához elengedhetetlen termékek forgalma nagyban megnőtt a pánikvásárlások hatására. A fizikai boltokban találkozhattunk az üres polcokkal, ez pedig nem csak az arra hajlamosakban, de mindenkiben egy olyan reakciót váltott ki, hogy ezen termékekre többet költsenek, mint azt eddig megszokhattuk. A grafikonon látható, hogy hirdetési költéseiket most próbálják finomítani a kereslethez, de így is közel 300%-os forgalomnövekedésről beszélhetünk az esetükben.
4. Luxus ipar
Növekedés figyelhető meg a március eleji mélypont után. Sőt, április 1-el a koronavírus előtti referenciaértéket is átlépte az ipar.
5. Fashion
A ruhaiparban is az utolsó héten mért adatokból azt láthatjuk, hogy a hirdetési költéseiket csökkentették, de az eladásaik a nagyjából -35%-os átlagot tudja tartani.
Akik mindent visznek
Akik már eleve rendelkeztek webáruházzal, vagy gyorsan lére tudtak hozni egyet, azok most jól járhatnak, de közülük kiemelkednek bizonyos termékkörök. Melyek ezek?
1. Egészségügyi, -védelmi termékek
Mindenki, aki üres polcokkal szembesült, vagy online árakat látott, tudja, hogy az egészségvédelmi és biztonsági termékeket sokkal gyorsabban vásárolják meg, mint amilyen gyorsan előállíthatók és újra forgalomba helyezhetők lennének.
A Nielsen adatai szerint az olyan termékek, mint a kézfertőtlenítők és az orvosi maszkok eladása több mint 300% -kal növekedett.
2. Tartós termékek
Kategória | Dollar növekedés (%) | Egység növekedés (%) |
---|---|---|
Zabtej | 305.5% | 280.5% |
Gyümölcs Snackek | 12.6% | 4.7% |
Állat orvosság | 11.0% | 8.6% |
Szárított bab | 10.1% | 2.5% |
Energia italok | 10.1% | 14.9% |
Tisztálkodási törlőkendők | 9.5% | 12.5% |
Perec | 9.0% | 5.5% |
Táplálékkiegészítők | 7.8% | 9.7% |
Elsősegély csomagok | 6.2% | 0.2% |
Víz | 5.1% | 4.9% |
A tartós termékekre való kereslet nem meglepően forgalomnövekedést mutat. Sokan aggódnak egy hosszantartó karanténtól.
A falak között
A karantéban töltött időt az emberek a streaming szolgáltatásokat használva, otthoni edzéssel, valamint amennyiben van, háziállatukkal játszva töltik. Ezeken a termékeken is látszik a forgalomnövekedés.
Összegezve
Jelenleg mindannyian a változásban és a bizonytalanságban élünk. A járvány miatt sok cég és munkavállaló kiszolgáltatott helyzetbe került. A fogyasztók viselkedése is folyamatos változásban van, de reméljük, hogy az itt felsorolt és megmutatott adatok valamiféle támpontul szolgál a vállalkozások számára.