10 ok, amiért érdemes Facebook remarketinget használnod
A Facebook remarketing az egyik leghatékonyabb módja a hirdetéseknek. De miért ilyen hatékonyak, és hogyan lehet finomhangolni őket? Cikkünkből kiderül.
“Nem tudom, hogy ezek hogyan csinálják, de bármerre járok a neten, mindig a hirdetésüket látom.”
“Megnéztem, hogy mennyibe kerül Rómába egy repülőgépjegy, és azóta folyamatosan annak a járatnak a reklámját kapom.”
“Megnéztem egy szállást Párizsban, és már hetek óta párizsi szállásokat látok hirdetésekben. Miért lehet ez?”
A fenti mondatok a te fejedben is megfogalmazódták már? Néhány éve még alig voltak, akik értették, hogy miről is van szó. Mára már valószínűleg sokan tudják, hogy ezek remarketing hirdetések. Egyre többen használják, mert tényleg hatékonyak.
Az alábbiakban bemutatom, hogy miért annyira hatékonyak a remarketing hirdetések, és hogyan tudod azokat még tovább finomítani.
1. Megjelölöd azokat, akik érdeklődnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt
Képzeld el, hogy van egy élelmiszerboltod. Megfordul benne naponta 200-300 ember. Milyen jó lenne, ha egy csettintésre elérhetnéd azokat az embereket egy fontos üzenettel (például friss gyümölcsök érkeztek), akik az elmúlt 30 napban megfordultak az üzletedben, ugye? Nos, ez weboldal esetében nagyon egyszerűen kivitelezhető. Ezt nevezik remarketingnek.
Csupán el kell helyezd a Facebook Pixelt (egy kód, amit a hirdetéskezelődben tudsz létrehozni) a weboldaladon, és utána bárkit elérhetsz hirdetéssel, aki a weboldaladon járt (Facebook esetén az elmúlt 180 napban), akármennyit is böngészett rajta, akár 1 másodpercet, akár minden nap több percet. Ha működik a Pixel, létrehozhatsz célközönséget azokból az emberekről, akik jártak a weboldaladon, és hirdethetsz nekik.
2. Nem engeded, hogy elfelejtsenek
Szokták mondani, hogy ahhoz, hogy valaki megvásároljon egy terméket, előtte legalább 12-szer kellett már látnia azt különböző hirdetésekben. Hallottam ezt a mondást már 8-szoros számmal is, de a lényegen nem változtat: akik legelőször rákattintanak a hirdetésedre és először nézelődnek a weboldaladon, valószínűleg még nem fognak vásárolni.
Ki kell alakuljon a megfelelő bizalom a vállalkozásod iránt, hitelesnek, megbízhatónak kell tűnnie az oldaladnak az érdeklődő szemében, kellő mennyiségű jó véleményt kell olvasson a vállalkozásodról, meg kell győződjön róla, hogy valóban jó minőségű a termék vagy szolgáltatás, amit tőled vásárolhat, stb… Rengeteg szempont, amiknek mind teljesülnie kell ahhoz, hogy valaki vásárlásra adja a fejét. Ezt csak ritkán lehet elérni az első alkalomra, ezért fontos, hogy többször, egymás után, következetesen lássák a hirdetéseidet. Remarketinggel ezt megteheted. Annyiszor jelenhet meg hirdetésed egy látogatódnak, amennyiszer csak akarod.
3. Lesz egy célközönséged, akiket bármikor elérhetsz
Sok elismert marketing szakember azt vallja, hogy nagyon fontos, hogy legyen egy email listád jó sok címmel, akiket bármikor elérhetsz egy ütős ajánlattal, hírlevéllel. Ha padlón vagy, nincs vevőd, csak csinálj egy ellenállhatatlan ajánlatot, küldd ki az email listádnak, és elkezdenek jönni a vásárlások.
Ugyanez elmondható a remarketing listákra is. Ha használod a remarketinget, mindig lesz egy bármikor elérhető listád a számodra legfontosabb érdeklődőkről, akiket bármikor elérhetsz egy ütős ajánlattal. Ha nem éred el azt a bevételi szintet, amit szeretnél, csak dolgozz ki egy ellenállhatatlan ajánlatot, hirdesd meg a remarketing listádnak, és be fognak indulni a vásárlások.
4. Akkor is használhatod, ha offline boltod van
A remarketing alapesetben úgy működik, hogy ha jársz egy weboldalon, kapsz onnan egy követőkódot az eszközödre (cookie -t vagy más néven sütit), aminek segítségével a weboldal tulajdonosa megcélozhat téged a hirdetésével. De mi a helyzet akkor, ha nem weboldalad, hanem egy offline boltod van?
A remarketinget ebben az esetben is lehet használni. Csak egy kicsit másképpen működik a beállítás. Itt ugyanis megteheted, hogy aki bemegy az üzletedbe és a zsebében van a telefonja működő Facebook alkalmazással, az kapjon egy követőkódot a helyadatok alapján, aminek segítségével megcélozhatod hirdetésekkel. Ma már tehát megvalósítható az is, amit az 1. pontban írtam az élelmiszerüzletről.
5. Eléred a számodra legértékesebb embereket
Számodra kik a legfontosabb emberek a vállalkozásod szempontjából? Valószínűleg a korábbi vásárlóid. Ők fogják a jövőben is a legtöbb pénzt elkölteni nálad, X Ft hirdetési költségből valószínűleg ők fogják a legnagyobb bevételi számokat produkálni. Többet, mintha azt az X Ft-ot más célcsoportra hirdetnéd. (Természetesen vannak kivételek, egy szabadulószoba esetén nem biztos, hogy érdemes a korábbi vásárlókra célozni, mert nem valószínű, hogy ugyanazt a szobát még egyszer ki fogják próbálni.)
A remarketing segítségével nagyon könnyen létrehozhatod a korábbi vásárlóidból álló célközönséget. Ha készen van, hozz létre rájuk szabott hirdetést (ne olyat, amit a hideg érdeklődőknek szánsz, hiszen a vásárlóid már jóval többet tapasztaltak a termékedről vagy szolgáltatásodról), és élvezd, hogy milyen szép számokat produkálnak a rájuk szabott hirdetéseid.
6. Vannak ám a legértékesebb embereidhez hasonlóak is
Van napi 20 különböző vásárlód? Az már szép szám. Van egy hónapban 200 különböző ember, aki nálad vásárol? Sokan csak álmodoznak erről. Van esetleg egy 3000 fős remarketinglistád a korábbi vásárlóidról? Akkor valószínűleg már nincsenek pénzügyi problémáid. Na de ez még nem minden! Képzeld el, hogy nem csak 3000 ember van az országban, aki olyan termékeket vagy szolgáltatásokat vásárol, amiket te értékesítesz, hanem akár még 100 ezer!
Próbáld ki a Facebook lookalike (hasonmás) közönségeit! Ennek az eszköznek a segítségével képes leszel olyan emberekre is célozni, akik Facebook algoritmusai alapján nagyon hasonlóak ahhoz a célközönséghez, amit te megadsz (például vásárlóid), azon a területen, amit megadsz (például Magyarország). Csak csinálj egy lookalike közönséget a vásárlóidra, és a Facebook segítségével becélozhatod az összes olyan embert az országban, akik hasonló termékeket vagy szolgáltatásokat vásárolnak, hasonlóan viselkednek, mint a vásárlóid. Néha egészen megdöbbentő bevételi számokat produkál ez a célközönség, ilyenkor biztos lehetsz benne, hogy valóban hasonló embereket talált neked a Facebook.
7. Szegmentálj aloldalak szerint
Remarketing segítségével nemcsak azokat célozhatod meg, akik jártak a weboldaladon, és nemcsak azokat, akik vásároltak tőled, hanem bárkit, akik a weboldalad egy bizonyos aloldalán jártak. Csak azokra szeretnél célozni, akik megnézték az egyik bizonyos termékedet? Megteheted. Csak azokra, akik jártak a regisztrációs oldaladon? Megteheted. Csak azoknak szeretnél hirdetést megjeleníteni, akik kosárba helyeztek terméket? Ezt is megteheted. (Biztosan Te is találkoztál már olyan hirdetéssel, hogy “Valamit a kosaradban felejtettél?”.)
Sőt, nemcsak azokat célozhatod meg, akik bizonyos aloldalt láttak, hanem azoknak is az oldalon eltöltött idő szerinti legjobb 5%-át, 10%-át, vagy 25%-át. Ha mondjuk van egy jól menő terméked a webáruházadban, amit már 86 000 ember látott, akkor megcélozhatod azt a 8 600 embert, aki a legtöbb ideig nézegette azt a bizonyos terméket. Elég jó közönségnek tűnik, ugye?
8. Szegmentálj időben
Nemcsak aszerint szegmentálhatod remarketing közönségeidet, hogy mely aloldalakon jártak, hanem aszerint is, hogy időben mikor látogatták az oldaladat az elmúlt 180 napban. Létrehozhatsz egy közönséget, akik az elmúlt 3 napban jártak az oldaladon. Létrehozhatsz egy olyat is, akik az elmúlt 7 napban. Olyat is, akik az elmúlt 30 napban. 180 napig visszamenőleg bármilyen közönséget létrehozhatsz.
Nemcsak látogatókra igaz ez, hanem vásárlókra is. Célozhatod a közelmúlt vásárlóit, célozhatod a viszonylag régebbi vásárlókat, egyik célközönségből kizárhatod a másikat. Egyik ügyfelemnél például meglepő módon az a célközönség termelte a legtöbb bevételt, amelyik 3 hónapnál régebben vásárolt a weboldalon, de 6 hónapnál nem régebben. Ezt úgy hoztam létre, hogy a vásárlók elmúlt 180 napos közönségéből kizártam a vásárlók elmúlt 90 napos közönségét. Valószínűleg azért ez a közönség hozta a legtöbb bevételt, mert aki a közelmúltban vásárolt egy webáruházból, az már megvett mindent, ami mostanában kell neki, és nem fog egy ideig újra vásárolni.
9. Kombinálj
Célozhatsz aloldalak látogatása alapján, célozhatsz időbeli látogatások alapján, sőt, ezeket a beállításokat kombinálhatod is! Megcélozhatod például azokat, akik az elmúlt 90 napban jártak a weboldaladon, de az elmúlt 14 napban nem vásároltak. Vagy kipróbálhatod Te is az egyik klasszikus célzási lehetőséget: a kosárba helyezőkre való célzást. Csak hozz létre egy közönséget, akik az elmúlt 180 napban kosárba helyeztek bármit, és egy olyat is, akik az elmúlt 180 napban vásároltak. Majd az előbbi közönségből zárd ki az utóbbit. Szinte mindenkinél nagyon szép bevételi számokat produkál ez a célközönség.
De lehetsz ennél merészebb is. Megcélozhatod azokat, akik megnézték már az egyik bizonyos termékedet, megnézték már egy másik bizonyos termékedet is, de egy harmardik bizonyos termékedet még nem látták. Vagy akik fél évvel ezelőtti kampányodban vásároltak, de az elmúlt 2 napban még nem látogatták az oldaladat. Vagy például azokat is, akik egy hónapja még az oldalon eltöltött idő alapján a látogatók legjobb 10%-ába tartoztak, de most nem tartoznak a legjobb 25%-ba sem. Végtelen lehetőséged lesz, indítsd be a fantáziád! Amikor először hoztam létre célközönségeket, még fel sem fogtam, mennyi lehetőség rejlik ebben.
10. Webáruházaknak: dinamikus remarketing
Dinamikus remarketing használatával minden egyes ember, aki a remarketing listádon szerepel, személyre szabott hirdetést kaphat. Tegyük fel, hogy van 800 termék a webáruházadban és van 10 ezer látogatód egy hónapban. Valószínűleg, ha egy-két bizonyos terméket hirdetsz a látogatóidnak, akkor az csak egy részüket fogja érdekelni. A dinamikus remarketing segítségével mind a 10 ezer látogatódnak azt a néhány terméket hirdetheted, amik őket érdeklik.
A dinamikus remarketing úgy működik, hogy minden egyes látogatónak azokat a termékeket mutathatod a hirdetésben, amiket nézegetett vagy kosárba helyezett az elmúlt X napban (1-től 180 napig bármennyi lehet). Azokra itt már nem érdemes célozni, akik meg is vásárolták azt a bizonyos terméket, hiszen valószínűleg már nem kell nekik. Ez az egyik legjobb bevételi számokat produkáló hirdetésfajta. Akinek sok terméke van, webáruháza van, annak mindenképpen érdemes használnia. És egyébként így működnek a repülőtársaságok és szállásfoglaló oldalak hirdetései is, ezért látod sokáig a hirdetéseiket.
Ha bármelyik pontban szeretnél fejlődni, keress minket bátran, segítünk beállítani, létrehozni, bevételt csinálni.