4+1 Tipp: eredményes Facebook Shop létrehozása
Blogsorozatunk előző részében megtörtént 7 egyszerű lépésben egy Facebook Shop létrehozása. Ebben a részében pedig hasznos tanácsokat hoztunk, hogy kihozhasd a maximumot ebből az e-commerce felületből (is).
Ha azonban még nem tudod, hogyan hozd létre a Facebook Shop-ot a vállalkozásod számára, akkor mindenképpen olvasd el az erről szóló cikkünket itt:
Ha pedig ezzel megvagy, vágjunk is bele!
Eredményes Facebook Shop létrehozása
Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy milyen trükkök alkalmazhatók a platformon a hirdetéseken kívül, hogy az árbevétel növekedjen. Azonban fontos tisztázni, hogy a webáruházak sikere a részletekben rejlik, és nem csak magukban a hirdetésekben. A webáruházaknál a vásárlók sokkal több részletet vesznek figyelemben, mint a hétköznapi offline (fizikai) vásárlásoknál.
Ugyanis már mindenki hallott online visszaélésekről, illetve időnként a termékek minőségével is szoktak problémák adódni az online vásárlások során. Ahhoz, hogy ne keltsd a megbízhatatlanság látszatát, összegyűjtöttünk 4+1 tippet számodra ahhoz, hogy eloszlasd a kételyeket a Shopod körül.
1. Adatok kitöltése
Ez látszólag egy lényegtelen dolognak tűnhet, azonban a Shopod után érdeklődőknek ez annál fontosabb. Ahogy már a fentiekben említettük a bizalom elnyerése, kialakítása a cél és erre a legkézenfekvőbb az, ha az összes információt, ami a Facebook Névjegyben a rendelkezésünkre áll kitöltünk. Az elérhetőségek megadása elengedhetetlen egy eredményes Facebbok Shop-hoz. A megfelelően kitölött profil elnyeri a látogatók bizalmát, látják, hogy bármilyen probléma esetén van kihez fordulniuk.
2. Képek
Valószínüleg ez nem okoz újdonságot a tapasztalt online értékesítők számára, de fontos kihangsúlyozni a jó minőségű képek használatának fontosságát a Facebook Shop-ban. Sajnos a mai napig találkozni rossz minőségű termékfotókkal (webshopokban is), amelyek már távolról sem keltenek jó benyomást az érdeklődőkben. Rengeteg Facebook Shop tulajdonos otthonról dolgozik vagy kényszerült otthoni munkára a vírus miatt, azonban ez még nem jelenti azt, hogy a háztartásban nem lehet igényes képeket készíteni az eladásra szánt termékekről. Manapság rengeteg videó és tartalom található a termék fotózásról, akár telefonnal is, így ez a tudás “ingyen” elsajátítható bárki számára.
A másik visszatérő probléma – amivel már-már ritkábban találkozni – az internetről letöltött képek használata. Ez alatt azokat a képeket értjük, amiről egyből látszik, hogy egyéb platformokról lett letöltve. Ezek általában Instagramról vagy Pinterestről lementett képek. Érdemes ezt az íratlan szabályt is betartani, mert már egy “hamis” fotó használata is megkérdőjelezheti az eladó hitelességét. Legyen kicsit sárgább, kicsit savanyúbb a kép – de a miénk!
3. Esztétikus felépítés
A jó minőségű képek fontosak, viszont önmagukban nem elegek ahhoz, hogy esztétikus összképet alkossanak. A képek elkészítése előtt érdemes átgondolni, hogy milyen üzenetet szeretnél átadni a vásárlók számára. A stílus kialakítása azonban közel sem könnyű feladat, mivel erről jegyzik meg a Facebook felhasználói a Shop-odat. Fontos, hogy az új termékek feltöltésénél is megőrizzük vállalkozásunk arculatát. Erre nagyon jó példa Gigi Pip női kalapokat árusító oldala. Látszik, hogy a különböző termékek különböző modelleken vannak, de az összkép mégis egy egységet alkot. Ezt az egységet egy a képen szereplő elemmel (tárgy, grafika, stb.), vagy a színekkel, esetleg a modellek megjelentetéséből is elérhetjük.
4. Promóciós kódok létrehozása
Akárcsak a hagyományos online webshopoknál – a Facebook Shop esetében is lehet promóciós kódokat használni. Legyen szó ingyenes kiszállításról, vagy 15% kedvezményről, a kódok igenis nagy hatással bírnak a felhasználókra. A még nagyobb eredményesség érdekében limitáld a kódjaid felhasználhatóságának idejét, hogy ezzel is eladásra sarkald az érdeklődőket. A promóciós kódokkal új vásárlókat is tudsz szerezni, ha pl.: az első vásárláskor nagy kedvezményt, vagy plusz terméket adsz a vásárlás mellé. Illetve, ha a kódok népszerűsítésében influencereket is bevonsz, akkor még többen értresülhetnek a promóciódról.
Jó tanács: Ha az influencereket nem megfelelően választod ki, márkád megítélése csorbulhat. Használj inkább mikroinfluencereket, akik egy-egy célzottabb célközönséghez képesek szólni, és profiljukba hitelesen beleillik a márkád.
+1. Biztosíts naprakész információt a követőid számára
A Facebook hirdetéseken kívül fontos, hogy az oldalunkat kedvelő felhasználókat időnként információkkal lássuk el a webshopunkkal kapcsolatban. Ez miért előnyös? Így relatív ingyen tudjuk felhívni magunkra a figyelmet, illetve folyamatosan felkeltjük a Facebook felhasználók figyelmét arra, hogy a Shop működik. A storyn kívül a posztok fontosságáról sem szabad megfeledkezni, viszont itt is nagy hangsúly kerül a poszt tartalmára. Ha például arról posztolsz, hogy mikor jön új áru majd hogy megérkezett az új áru, ezáltal akarva akaratlanul is azt a képet alakítod ki a vásárlókban, hogy népszerű vagy, mivel az árud fogy. Ilyen és ehhez hasonló “módszerekkel” is befolyásolhatod a felhasználók által kialakított képet az üzletedről.
Problémát okoz a Facebook Shop létrehozása és inkább profikra bíznád? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és segítünk!