Így ne hirdess a koronavírus idején – visszahívott reklámok

A koronavírus már több ezer életet követelt szerte a világon. Sok márka pedig a lehető legrosszabbkor időzetett a legújabb hirdetéseivel. Cikkünkben a következő négy márka hirdetései már visszahívásra kerültek.

Az aranyló, ezüstlő láncmaszk

Az ASOS még 2019-ben vezette be arany és ezüst színű láncmaszkjait, amit már akkor is sokan kínosnak, de a jelenlegi helyzet fényében kifejezetten férlrevezetőnek tartanak. Az ASOS-ra Twitteren keresztül nagyon sokan panaszkodtak. Igaz, automatizált hirdetések voltak, de a cég gyorsan lépett: webshopjából törölte a terméket, így a hirdetések már nem jelennek meg.

Az óceánjáró (rém)álom

Norwegian Cruise Lines szerencsétlenül időzített hirdetése

A Diamond Princess tengerjáró hajón kitörő járvány után egyáltalán nem volt szerencsés a Norwegian Cruise Lines már hetek óta futó hirdetése. A hajózási iparág amúgy is éppen szenvedi a járványt. A televíziós hirdetés a CNN kereskedelmi szünete alatt jelent meg, miután a Grand Princess tengerjáró hajó koronavírussal fertőzöttjeiről közölt információkat a csatorna.

Chopin és a csirke

A KFC is kénytelen volt felfüggesztenie az Egyesült Királyságban futó kampányát, úgyanis a fingerlickin’ good – azaz ujjnyalogatóan ízletes – kifejezés most nem a legaktuálisabb a cseppfertőzéssel terjedő járvány esetében, ugyanis az emberek a vírusra asszociálnak.

Büdös vagy? – bárcsak ez lenne a legnagyobb bajunk

Miután az NCAA bajnokságot koronavírus problémák miatt lemondták, az Unilever, aki az NCAA szponzora volt, felfüggesztette az Axe „Don’t Overthink It” hirdetését. A videót megnézve nem kell csodálkoznunk ezen.

Inkább más kárán tanuljunk

A hirdetések időzítését tekintve sosem tudhatjuk előre, hogy aktuálisan milyen kontextusban fognak megjelenni. Ami pár hónappal ezelőtt még jó ötletnek tűnt, az ma már nem biztos, hogy az. A kampányok elindítása előtt mindig vizsgáljuk meg, hogy egy-egy hirdetés a közéletben, az aktuális helyzetben milyen környezetbe kerül, márkánkra nincs-e negatív hatással?

A fent látott hirdetések alapvetően nem tettek volna rosszat egyik márka megítélésére sem, viszont az aktuális helyzetben egyáltalán nem mondható ilyenformán szerencsésnek. Késleltetve elindítani egy-egy kampányt még mindig jobban megéri, mint elveszteni vásálóink bizalmát, hagyni, hogy brandünk negatív érzelmeket váltson ki.

Kérj ingyenes online auditot a cégedről! Marketing reportot készítünk neked ingyen. Exaline Média

Írj egy Kommentet