Így ne hirdess a koronavírus idején – visszahívott reklámok
A koronavírus már több ezer életet követelt szerte a világon. Sok márka pedig a lehető legrosszabbkor időzetett a legújabb hirdetéseivel. Cikkünkben a következő négy márka hirdetései már visszahívásra kerültek.
Az aranyló, ezüstlő láncmaszk
Az ASOS még 2019-ben vezette be arany és ezüst színű láncmaszkjait, amit már akkor is sokan kínosnak, de a jelenlegi helyzet fényében kifejezetten férlrevezetőnek tartanak. Az ASOS-ra Twitteren keresztül nagyon sokan panaszkodtak. Igaz, automatizált hirdetések voltak, de a cég gyorsan lépett: webshopjából törölte a terméket, így a hirdetések már nem jelennek meg.
Az óceánjáró (rém)álom
A Diamond Princess tengerjáró hajón kitörő járvány után egyáltalán nem volt szerencsés a Norwegian Cruise Lines már hetek óta futó hirdetése. A hajózási iparág amúgy is éppen szenvedi a járványt. A televíziós hirdetés a CNN kereskedelmi szünete alatt jelent meg, miután a Grand Princess tengerjáró hajó koronavírussal fertőzöttjeiről közölt információkat a csatorna.
Chopin és a csirke
A KFC is kénytelen volt felfüggesztenie az Egyesült Királyságban futó kampányát, úgyanis a fingerlickin’ good – azaz ujjnyalogatóan ízletes – kifejezés most nem a legaktuálisabb a cseppfertőzéssel terjedő járvány esetében, ugyanis az emberek a vírusra asszociálnak.
Büdös vagy? – bárcsak ez lenne a legnagyobb bajunk
Miután az NCAA bajnokságot koronavírus problémák miatt lemondták, az Unilever, aki az NCAA szponzora volt, felfüggesztette az Axe „Don’t Overthink It” hirdetését. A videót megnézve nem kell csodálkoznunk ezen.
Inkább más kárán tanuljunk
A hirdetések időzítését tekintve sosem tudhatjuk előre, hogy aktuálisan milyen kontextusban fognak megjelenni. Ami pár hónappal ezelőtt még jó ötletnek tűnt, az ma már nem biztos, hogy az. A kampányok elindítása előtt mindig vizsgáljuk meg, hogy egy-egy hirdetés a közéletben, az aktuális helyzetben milyen környezetbe kerül, márkánkra nincs-e negatív hatással?
A fent látott hirdetések alapvetően nem tettek volna rosszat egyik márka megítélésére sem, viszont az aktuális helyzetben egyáltalán nem mondható ilyenformán szerencsésnek. Késleltetve elindítani egy-egy kampányt még mindig jobban megéri, mint elveszteni vásálóink bizalmát, hagyni, hogy brandünk negatív érzelmeket váltson ki.