Snapchat Dynamic Ads – a Snapchat felzárkózik a Facebookhoz

2019. decemberében a Snapchat Dynamic Ads néven mutatta be hirdetési újdonságának béta verzióját az Egyesült Államokban. (Ma már 11 további országban elérhető. Magyarországon még nem elérhető.) A koronavírus miatt megnövekedett online kereskedelem előnyösen hatott a Social Media platformokra és ez a Snapchat –nél se volt másképp. A BCG megállapítása szerint az elmúlt 8 hétben nagyobb ütemben és mennyiségben növekedett az internetes eladások száma, mint az elmúlt 10 évben.
Ezt mutatja, hogy az USA-ban 16%-ról 26%-ra emelkedett az Egyesült Királyságban pedig 18%-ról 30%-ra emelkedett az online eladások száma. Ezt a nagy ugrás a vásárlásokban nagy részben az Y és Z generáció szülötteinek köszönhető.

A Snapchat Dynamic Ads használata gyors és egyszerű.
A Snapchat Dynamic Ads használata gyors és egyszerű.

De mi is az a Dynamic Ads?

Ha valaki otthon van az online hirdetések világában az tudja, hogy ez nem akkora újítás, mivel a Facebook és a Google már régóta kínál ilyen lehetőséget a hirdetni vágyók számára. A Dynamic Ads lényegében egy online ”katalógus”, ami úgy működik, hogy egy hirdető (pl.: egy ruhaboltnál) feltölt egy adatlistát a termékeiről. A lista alapján pedig az alkalmazás generál hirdetéseket a termékekről, így nem kell egyenként feltölteni minden egyes terméket, és hirdetést készíteni róluk. Felmerülhet akkor a kérdés, hogy miben más a Snapchat a már létező Dynamic Ads –el szemben. A Snapchat létrehozott egy Location Aware fejlesztést, mely abban segíti a vállalkozókat, hogy több bolt/étterem/hotel stb. birtoklása esetén mindig a Snapchat felhasználó az éppen hozzá legközelebb eső vállalkozás aktuális hirdetéseit láthatja.

Így néz ki Snapchat dinamikus hirdetése, a Dynamic Ads a gyakorlatban.
Így néz ki Snapchat dinamikus hirdetése.

De akkor mi a nagy lehetőség a Snapchat Dynamic Ads –ben?

Lényegében ugyanaz mint a TikTok Businessben. Ez is többnyire a Z generációt célozza, mivel a Snapchat felhasználók 53% 15-25 év között található. A TikTok új platformjához hasonlóan ez is új célcsoportot célozhat meg a Snapchat-en hirdetők számára.

Miért éri meg a Snapchat Dynamic Ads –t használni?

Gyors – 5 sablon közül lehet választani, így gyorsan létre lehet hozni látványos hirdetéseket.

Praktikus – Egy katalógus feltöltésével, (ami akár tartalmazhat több 100 illetve több 1000 terméket) az alkalmazás magától generálja a kiválasztott hirdetés sablon után a hirdetéseket mindegyik termékről. Így nem kell az összes termékről külön hirdetést készíteni.

Kényelmes – Az alkalmazás és az adatbázis folytonos kapcsolatának köszönhetően az alkalmazás értesül arról, amikor egy termék elfogy, az áruházból, ezáltal a hiányzó termékekről nem tölt fel hirdetést. 

A Dynamic Ads-ben a Diagnostic Tool is a hirdetők rendelkezésesre áll, mely lényeges információkat összegez a hirdetés eredményességével kapcsolatban.

Továbbá, a fejlesztésnél egy Diagnostic Tool is a hirdetők rendelkezésesre áll, mely lényeges információkat összegez a hirdetés eredményességével kapcsolatban. Ilyen adatok pl.: hogy hányan helyezték a terméket kosarukba, illetve hányan vásárolták meg.

Nem utolsó sorban fontos megemlíteni, hogy az újításban található lehetőséget a nagy vállalatok is felismerték, és ezáltal használják is, hogy még nagyobb célközönséghez jussanak el hirdetéseik. Snapchat Dynamic Ads –t használ pl.: az Adidas, Ralph Lauren és a Topshop.

Te tervezed használni?

Kérj ingyenes online auditot a cégedről! Marketing reportot készítünk neked ingyen. Exaline Média

Írj egy Kommentet