5 + 1 dolog a sikeres facebook poszt létrehozásáért
A Facebook marketing során sokan kíváncsiak arra, hogy mi a siker titka. Noha a tökéletes bejegyzés megírásának nem létezik egyetlen univerzális módja sem, viszont sikeres Facebook poszt néhány trükkel könnyen létrehozható.
De mielőtt előre szaladnánk hogyan állapítjuk meg, hogy egy poszt sikeres? A sikert különféle mérőszámokban mérhetjük, és az eredmények alapján állapíthatjuk meg, hogy mely tartalmak voltak jobbak a többinél. Ilyen mérőszám lehet a CTR (Átkattintási arány), a videó megtekintések száma, az aktivitás (Likeolás, kommentelés, megosztás).
Milyen típusú posztok érik el a legjobb eredményeket, és hogyan lehet növelni követőbázisunk elkötelezettségét?
- A nyilvánvaló cél: Az első lépés a sikeres bejegyzés felé, ha tudjuk, mit szeretnénk elérni bejegyzésünkkel. Kommentelésre akarjuk buzdítani a követőket? Azt akarjuk, hogy megosszák a bejegyzést? A weboldalunkra szeretnénk irányítani a forgalmat? Ha nyilvánvaló a bejegyzésünk célja, akkor sokkal hatékonyabb posztot tudunk készíteni.
- Engagement rate növelése: Posztunk annál sikeresebb, minél magasabb az elköteleződési rátája. Ehhez egy könnyen teljesíthető CTA (Call to Action) szükséges. Akár úgy is fogalmazhatnánk, hogy ukázra van szükség, amivel utasíthatjuk a kedves érdeklődőket, hogy mit csináljanak. Kérd őket, hogy kommenteljenek vagy iratkozzanak fel a hírleveledre. Minél személyesebb kérdést teszünk fel, annál több aktivitásra számíthatunk. Ezek a posztok biztos sikert fognak elérni:
- Személyes élménnyel kapcsolatos kérdés, ami releváns a márkánk szempontjából.
- Kérjük meg őket, hogy véleményezzék a képünket/videónkat. Mindenki szereti hallatni a hangját.
- Feleletválasztós posztok: Tegyünk fel egy kérdést, és adjunk meg válaszlehetőségeket. Az egész úgy fog kinézni, mintha egy tippelős játék lenne, játszani pedig mindenki szeret. Ha márkánk szempontjából releváns kérdést tudunk feltenni, úgy az emberek véleményét is láthatjuk.
- A jó öreg „jelöld meg kommentben azt a személyt” típusú posztok például egy vicces kép alatt rendkívül jó eléréseket tudnak generálni.
- Kép és link: a nyerő páros. Ha linket akarunk megosztani posztként, akkor mindenképpen csatoljunk hozzá egy képet is. A kép nagyobb részét foglalja el a feed-nek, mint a link, így sokkal szembeötlőbb. Egy jól sikerült képpel pedig könnyebben tudnak azonosulni az emberek, mint egy linkkel.
- Számít a méret: Rövidebb (40-70 karakternyi) szöveggel nagyobb aktivitást tudunk elérni. Viszont ügyeljünk arra, hogy ne használjunk click-bait címeket, mert így könnyen el tudjuk veszíteni követőink bizalmát. (+ Mindig csak olyat ígérjünk, amit be is tudunk tartani.)
- Legyünk mértékletesek: Vegyük figyelembe, hogy követőink nem azért mennek fel Facebookra, hogy reklámokat nézegessenek. Adjunk nekik értékadó tartalmakat is, ugyanúgy, mint vásárlásra buzdító reklámokat. Törekedjünk arra, hogy kevesebb reklám, több érték legyen az oldalunkon.
+1. Inspiráljuk vagy provokáljuk őket! Viszont kerüljük el a politikai, ellentmondásos vagy negatív témákat. Használjuk fel azt, hogy az emberek szeretnek csoportokhoz tartozni. Te hova tartozol? PlayStation vagy Xbox fan vagy?