Az IGTV hirdetés – a YouTube konkurenciája?
Az Instagram hirdetések eladását tervezi az IGTV-n belül, hogy felvegye a versenyt a YouTube-bal.
Már tesztelik
Az Instagram március elején kezdte felkeresni a legnépszerűbb videó készítőket, és felkérte őket, hogy vegyenek részt a hirdetési tesztekben. A programban résztvevők az IGTV-ben az összes hirdetés 55% -át kapják, ugyanolyan arányban, mint a YouTube esetében. A cég tavasszal kezdi a hirdetések tesztelését.
“Ez egy újabb lépés az alkotók számára az IGTV-vel való bevételszerzés elősegítésében”
nyilatkozta Justin Osofsky, az Instagram üzemeltetési igazgatója.
A legtöbb videós a bevételszerzési lehetőség hiánya miatt nem töltött fel tartalmakat az IGTV-re, viszont ez most változhat.
Az IGTV hirdetés és a benne rejlő potenciál
Az Instagramon belül a bejegyzés hirdetések már évente mintegy 20 milliárd dollár bevételt generálnak, ami a Facebook eladásainak több mint egynegyedét teszi ki. Ezzel szemben a YouTube, a világ legnagyobb online videós platformja, tavaly 15 milliárd dollárt realizált hirdetési forgalomból.
Az IGTV jelenleg nem kínál hirdethetőségi opciót, viszont, amint megjelenik ez a lehetőség, úgy a hirdetők és a tartalomkészítők is jól fognak járni. Jelenleg a tartalomkészítők számárá nem érhető el monetizáció (bevételszerzés) az Instagramon, szemben a YouTube-bal. Most éppen ennek a kapujában állunk. A monetizáció bevezetésében több tartalomgyártó lesz, és így a hirdetők is követni fogják őket.
Forrás: Bloomberg