Nincs olyan vállalkozás, amelyet ne érintett volna valahogyan a koronavírus járvány. Ha a te céged nem tartozik a kézfertőtlenítő gyártók csoportjába, és nem is kiszállítással foglalkozol, akkor valószínüleg téged is negatívan érint. A cégek minimalizálni akarják most a költségeiket, a marketinget pedig egy olyan területnek tekintik, amiből tudnak csípni. Azonban, ha nincs marketinged, akkor nincs árbevételed sem, ez egy ördögi kör, amit meg kell szakítani. De kihozható a marketing 0 forintból, amíg véget ér a járvány? Megmutatjuk.
1. Fejezd be, amit elkezdtél
Mindenkinél vannak befejezetlen marketing folyamatok, rendszerek, amikre eddig nem volt idő elvégezni. Pl.: A konverzió mérés eddig hibásan mért, de senkit sem érdekelt, mert volt árbevétel. Most itt az ideje kijavítani, és megcsinálni az elmaradt beállításokat, fejlesztéseket. Ha most nem csinálod meg, akkor tényleg soha sem fogod. Írd össze, hogy eddig mire nem volt időd, és fogj neki. A sok apróság elvégzése garantálja a járvány lecsengésekor a sikered.
2. Maradj releváns, és ne tűnj el
Ha a céged releváns és látható tud maradni a nehéz időkben is, azt a branded hosszútávon meg fogja köszönni. Nem játszhatsz a kivárásra, amikor minden ennyire bizonytalan. A közösségi média platformokon az online jelenléted növelned kell. Azok a márkák, akik kommunikálnak, bizalmat nyerhetnek a (potenicális) vásárlóktól.

3. Most nem elég csak a terméked
A négy fal közé rekedt emberek több időt töltenek a közösségi oldalakon, de ott nagyobb információs zajjal szembesülnek. Ha a te vállalkozásod működik még, van terméked, és a kiszállítást is tudod biztosítani, akkor valószínűleg az előző pontot már alkalmazod. De hogyan tűnj ki úgy a még működő versenytársaid közül, hogy a te terméked, szolgáltatásod legyen a vásárlók választása?
Állj elő egy ajánlattal. Ingyenes a szállításod? Plusz csomagolást használsz a járvány miatt? Ajándék online edzéstervet adsz a jóga matrac mellé? Mondd el az embereknek, hogy miért téged válasszanak.
+1. Ne csak eladni akarj
Építs vagy fejleszd az e-mail cím listád. Ha eddig nem volt erre időd, most itt az alkalom. Csoportosítsd a feliratkozókat, hozz létre új e-mail cím generáló kampányokat, akár csak tervezés szintjén – de foglalkozz ezzel is. Meglévő feliratkozódnak pedig mutasd meg, hogy tőrődsz velük, még akkor is, ha esetleg olyan terméked vagy szolgáltatásod van, ami a kevésbé kereslett termékek közé tartozik. A bízalmat tudod mélyíteni, emiatt elkötelezett vásárlókat szerezhetsz magadnak.
Marketing 0 forintból
Az, hogy minimalizálnod kell a marketingköltésed, nem kell a marketing hiányát jelentse. Csináld meg a halogatott feladataidat, optimalizáld és fejleszd az eddigi vevőszerzési folyamataidat. Ezek apróságnak tűnhetnek, de az elvégzésük garantálja a járvány lecsengésekor a sikered.
