A koronavírus hatással van az összes iparágra.

Mi lesz a vállalkozásokkal a koronavírus után?

A koronavírus terjedésével az összes iparág az USÁ-tól kezdve egész Európán át hatalmas pánikban van. Eközben az ázsiai vállalkozások már folytatják a tevékenységüket.

Nem a koronavírus volt az első

Sajnos Ázsiának már volt tapasztalata a világjárványokban: a 2003-as SARS sem olyan régen volt. Emiatt az ázsiai vállalkozások sokkal higgadtabban tudták lekezelni a helyzetet. A SARS idején szerzett tapasztalataik most jól jöttek számukra: a kampány-visszatartások és a költségvetési átcsoportosítások nem érték váratlanul őket.

A SARS miatti helyzetben az Alibaba helyzetelőnyre tett szert. Kínában az otthonaikba ragadt emberek pedig kénytelenek voltak kipróbálni, milyen online rendelni. Ezzel pedig beindult az e-kereskedelem.

A SARS után 22,5 százalékos növekedést láttunk az ázsiai-csendes-óceáni régió főbb repülőtársaságainál történő utazások tekintetében, annak ellenére, hogy a turisztikai szektor eléggé megsínylette a járványt. A kérdés az, hogy vajon most is ez fog történni?

Az Alibaba az egyik legnagyobb e-kereskedelmi vállalat Kínában. A koronavírus hatására várhatóan az e-kereskedelmi forgalom megnövekszik az otthonaikba ragadt emberek miatt.
Az Alibaba az egyik legnagyobb e-kereskedelmi vállalat Kínában.

Az önvizsgálat ideje

2003 óta már nagyobb részt digitális hirdetések futnak, emiatt sokkal könnyebben le lehet állítani a futó kampányokat. Viszont sok iparágban kifejti hatását a koronavírus. Ez sok vállalkozás életében a befeléfordulás idejét hozta/hozhatja el. A cégek fő feladatává vált, hogy a munkavállalóik és a vállalat stabilitását priorizálja.

Viszont egy cég számára sem elég, ha megteremti a munkavállalói számára a home-office lehetőségét. A szolgáltató, a kereskedelmi és a turisztikai szektorban működő cégeknek, ahogy a többi iparág vállalkozásainak is, a járvány végével a hosszútávú tervekre, kampányokra kell a hangsúlyt fektetni.

Ahogy Kínában, úgy nálunk is vége lesz egyszer a járványnak, és azok a cégek fognak tudni jól kijönni ebből a szerencsétlen helyzetből, akik közben kommunikáltak a célközönségükkel, és nem hagyták, hogy elnyelje őket a pánik.

A vállalkozások, ha most jól megtervezik az “újraindulásukat” azzal komoly piaci előnyre tehetnek szert. Váradi József, a Wizz Air vezérgigazgatója például növekedési lehetőséget lát a kialakult helyzetben.

Az Index.hu fotója.
Fotó: Bődey János / Index

Forrás

Kérj ingyenes online auditot a cégedről! Marketing reportot készítünk neked ingyen. Exaline Média
CÍMKÉK :

Írj egy Kommentet