Bemutatkozik a TikTok Business – a cégek készülhetnek

A TikTok az elmúlt időszakban nagy léptekben elkezdett nyitni a brandek felé. Az első mérföldkő a TikTok hirdetések bevezetése volt, ami már nagy újítást jelentett a cégek számára, mivel előtte csak influencer marketinget lehetett használni a platformon. Az új hirdetés lehetőség megjelenésének ellenére ez még mindig nem elérhető Magyarországon, így a magyar vállalkozásoknak még várniuk kell, mielőtt utat törnek a zenés applikáció világában. A TikTok Business-szel sem más a helyzet, ez jelenleg még csak pár országban (többek között Amerikai Egyesült Államok, Indonézia, Japán) érhető el. Viszont a feliratkozás már elkezdődött, így amikor Magyarországra is elérkezik az újítás, akkor a feliratkozókat emailben értesítik.

Mit is jelent gyakorlatban a TikTok Business?

A közlemény szerint a TikTok Business egy platform, mely segítséget nyújt a cégek számára a TikTok-on való hirdetéshez. A célja az, hogy összekösse a cégeket a felhasználókkal, de mind ezt a már jól megszokott sajátos TikTok közegben. Vagyis ez egy olyan céges marketing lehetőség, ami a storytellingen (a TikTok alapvető sajátosságán) alapul.

A TikTok Business  segítséget nyújt a cégek számára a TikTok-on való hirdetéshez. A célja az, hogy összekösse a cégeket a felhasználókkal, a TikTok közegben.
Forrás: TikTok NewsRoom

De akkor mit is ígér a TikTok újítása?

Népszerűséget! A július 25-én kiadott hír folyamatosan a TikTok sajátosságaira építve hangsúlyozza a Business újításban rejlő potenciált. A storytelling mellett a kreativitásra, a felhasználók és cégek összeköttetésére alapozzák az új platformot. Fontos kiemelni azonban, hogy nem csak a TikTok felhasználókat, hanem a TikTok sztárokat is összekötnék a hirdetni vágyó cégekkel. Ezt a TikTok Creator Market place hivatott szolgálni, amit jelenleg még csak tesztelnek. A Market Place segít megmutatni a vállalkozásoknak a felkapott TikTok sztárokat régiónként, annak érdekében, hogy együtt tudjanak működni, és ez által új emberekhez is eljusson a promotálni kívánt kampány.

Első ránézésre ez az ötlet valószínűtlennek tűnhet egy cégvezető számára, hogy ilyen módon reklámozzon, azonban belegondolva, hogy a TikTok-ot több mint 2 milliárdan töltötték le (a NuHeadz becslése szerint csak hazánkban 1-1,3 millió aktív felhasználója van), úgy már érdemes átgondolni az alkalmazás használatát marketing célokra.

A TikTok Business  segítséget nyújt a cégek számára a TikTok-on való hirdetéshez. A célja az, hogy összekösse a cégeket a felhasználókkal, a TikTok közegben.
Forrás: TikTok NewsRoom


A TikTok a FOMO (fear of missing out) elvet felhasználva éri el a felhasználók jelentős részét a trendekkel. Ennek a pszichológiai jelenségnek köszönhetően lesznek felkapottak a filterek, illetve jönnek létre videó trendek az alkalmazásban. Ezt kihasználva már csak meg kell találnia a vállalkozásoknak a TikTokban rejlő kiaknázatlan lehetőségeket.

A legnagyobb előnye a TikTok Businessnek pedig az (amit a vállalat külön ki is emel), hogy olyan közönséghez is eljuthatnak a hirdetéseik, akik alapból nem találkoznak a cég hirdetéseivel. Ez azért nagyon lényeges, mivel a Z generáció fiatalsága már nem használja a Facebook-ot, viszont a zenés applikációt annál inkább. Ez az a lehetőség, ami miatt az új platform eredményessége garantált. 

Kérj ingyenes online auditot a cégedről! Marketing reportot készítünk neked ingyen. Exaline Média

Írj egy Kommentet