facebook shops exaline

Érkezik a Facebook Shops – kiút a gazdaságnak?

A Facebook felhasználói már hosszú évek óta használják az oldalt eladási és vásárlási célra. Kezdetben egyszerű posztokat készítettek a már számukra feleslegessé vált tárgyakról azonban mára ez már kinőtte magát arra a szintre, hogy nem csak magánszemélyek, de cégek is eladási felületként használják a portált.  Ilyen a Facebook Shops is.

érkezik a facebook shops

A Facebook hivatalos bejelentése szerint ezzel az új lehetőséggel szeretnének segíteni a kis vállalkozásoknak azzal a céllal, hogy könnyebben érjenek el vásárlókat és a vásárlók is könnyebben találják meg őket. A Facebook azt tűzte ki céljául, hogy a kis vállalatoktól a multinacionális cégekig egy zökkenőmentesen működő vásárlási funkciót hozzon létre. Továbbá, az is kiderült, hogy a Facebook elkezdett befektetni alkalmazásokba és funkciókba azzal a céllal, hogy a későbbiekben ezzel is eladásra és vásárlásra ösztönözze a felhasználókat. Egészen pontosan 8 e-commerce platformmal tárgyalnak amelyből a legismertebb a Shopify, de tárgyaltak még pl.: a WooCommerce, Cafe24 és a Tienda Nube-al is.

Mit is jelent ez a gyakorlatban a vállalkozások számára?

A Facebook Shops lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy létrehozzanak egy olyan online webáruházat, ami mind a Facebookról mind az Instagramról elérhető a felhasználóknak. Mindemellett, az egyik legfontosabb információ az újítással kapcsolatban az az, hogy ingyenes. A cégek a saját katalógusukból tudják kiválasztani a hirdetni kívánt termékeket. Az eladásra szánt árukról található képek személyre szabhatók annak érdekében, hogy ezzel a vállalkozások megőrizhessék arculatukat. Ez lényegében azt jelenti, hogy minden vállalkozás – mérettől és költségvetéstől függetlenül – tud a Facebook Shops-on keresztül hirdetni.

A felhasználók mire számíthatnak?

A felhasználók a vállalkozások Facebook és Instagram oldalán fogják megtalálni a cégek webshopját.

A shopban, pedig fent találják cégek teljes kínálatát, amelyet szűrni tudnak és akár el is tudják menteni a kedvenc termékeiket. A vásárlás végén vagy a platformon vagy a vállalkozások weboldalán lesz lehetőség fizetni. Ezen felül lehetőség van Messengeren, WhatsAppon és Instagram Directen keresztül kérdezni is a boltoktól. Talán az előbb említett lehetőség a leghasznosabb a Facebook és az Instagram felhasználói számára, mivel a legtöbb webáruházban még nincsen lehetőség direct kérdést feltenni a webshopokban.

A jövőben pedig a Facebook azt is lehetővé szeretné tenni a felhasználói számára, hogy akár beszélgetésen keresztül (itt a beszélgetés alatt a Messengert, WhatsAppot és Instagram Directet kell érteni) is lehessen rendelést leadni. Ez elsőnek feleslegesnek tűnhet, azonban ez egy célszerű és nagyon befolyásos lehetőség lesz, hiszen így akár a cégek Facebook Shopjainak adminisztrátorjai ajánlani is tudnak majd a választékból, ezzel is hatást gyakorolva a vásárlók döntéseire.

Túl szép hogy igaz legyen?

Ez a lehetőség már már túlságosan is jónak tűnik, hiszen ez tényleg nagy segítséget nyújthat a kedvezőtlen gazdasági helyzetbe jutott cégek számára. Aki kicsit is ismert a Facebook világában annak teljesen egyértelmű, hogy a cég óriás bevételeinek legnagyobb részét a hirdetésekből szerzi. Akkor hol is van az a jól ismert DE ebben az újításban? Értékesítési díjnak hívják és ezt automatikusan vonják le a kifizetésedből. Ez a díj szállításonként kerül felszámolásra. Az értékesítési díj 5% szállításonként viszont a 8 dollár vagy kisebb összegű szállításonként 40 dollárcent az átalánydíj. Ez az értékesítési díj már magába foglalja az adókat és a fizetés feldolgozás költségeit. Továbbá, az összes termék kategória fizetési tranzakciójára vonatkozik Instagramon és Facebookon egyaránt. Ezen felül hozzájárul a jó vásárlási és eladási élményt célzó programok támogatásához. 

A Facebook felelős alelnöke szerint az értékesítési díj nem minősül fontos bevételi forrásnak a cégek számára, hanem az, ha egy cég reklámozni szeretné a termékeit. A reklámozásra a már jól ismert hirdetések, kiemelt posztok és story-k formájában lesz lehetőség.

Összeségében a Facebook Shops

Összességében ez egy nagyon kedvező lehetőség a vállalkozások számára, ezért itt felsoroltuk a Facebook Shops előnyeit:

  • Korlátlan számú terméket tudsz feltölteni – A Facebook nem korlátozza a feltölthető termékek számát és a katalógusodat se kell előtte egy másik portálra feltöltened.
  • Testreszabható termékkínálat – Katalógusokba sorolhatod termékeidet annak érdekében, hogy kategória szerű bontásba tudják a felhasználók böngészni a termékeidet.
  • Kommunikálhatsz a vásárlóidal – Ezzel is növelheted a vásárlás élményét az érdeklődők számára, mivel ha bármilyen kérdés merül fel bennük arra pillanatokon belül választ kaphatnak.
  • Elemzési adatokat szerezhetsz – Megnézheted az egyes termékekhez tartozó megtekintések, vásárlások és kattintások számát.
Kérj ingyenes online auditot a cégedről! Marketing reportot készítünk neked ingyen. Exaline Média

Írj egy Kommentet