Útmutató: hogyan hozz létre Instagram Shop –ot
Az Instagram marketing nélkülözhetetlen az online vállalkozások számára.
Az Instagram nélkülözése az online marketingben olyan lenne, mintha egy ács úgy gondolná, hogy a fűrészelhető fa nem is olyan hasznos számára.
Őrület, ugye?
Főleg akkor, ha belegondolsz, hogy több mint 500 millió Instagram felhasználó használja naponta az oldalt és minimum 50%-uk legalább egy céget követ.
Plusz az Instagram egyre elszánt abban, hogy minél mélyebben benne legyen az online kereskedelemben.
Gondoljunk csak a folyamatos Instagram Shop újításokra vagy a “Check out” gomb bemutatására. Teljesen egyértelmű, hogy a webshop tulajdonosoknak lépést kell tartaniuk, és a lehető legtöbb helyen a potenionális vásárlóikat el kell érniük, különben felmerül a kockázata annak, hogy lemaradnak versenytársaiktól. Az Instagram Shop ennek kitűnő példája lehet.
De mi is pontosan az az Instagram Shop és hogyan hozz létre egyet? Hogyan fog segíteni abban, hogy fejlődjön a vállalkozásod?
Olvasd tovább, hogy megtudd.
Mi az az Instagram Shop?
Az Instagram Shop lehetővé teszi, hogy összekapcsold a termékkatalógusodat az Instagram profiloddal. Cserébe engedélyezi, hogy népszerűsítsd a termékeidet közvetlenül az Instagram felhasználóinak postok-on, Storyk-on, a felfedezés résznél, illetve a külön kialakított Shop résznél és a profilodnál.
Nézzünk meg pár példát arra, hogyan is működik az Instagram Shop.
Az alul található kép egy óra márkát az MVMT-t mutatja be, és annak az Instagram Shop részét. Ez engedélyezi a felhasználók számára, hogy az óra márka összes termékét az Instagram elhagyása nélkül tudják meg nézni.
Továbbá megjelölhetsz Instagram Shop-ba feltöltött termékeket is a saját posztjaidban ugyan úgy, mint ahogy embereket jelölnél meg a képeden.
Így egy kicsi bevásárlótáska ikon lesz megtalálható a postod bal sarkában.
Ezután amikor a felhasználó rámegy a képre, látni fogja a feltüntetett termékek árait, és ha rányomnak a termék tag-re, akkor a termék oldalát látják az Instagram-on.
Egy képen maximum 5 tag-et használhatsz, egy kép gyűjteményben pedig összesen 20-at.
Minden egyes alkalommal, amikor az Instagram oldaladon betagelsz egy terméket egy postban, akkor az a termék megtalálható lesz a Shopping Feed-ben is az Instagram Business profilodban.
A termékeidet még az Instagram Storyban is hirdetheted.
A kép azt mutatja, amit a felhasználó lát Instagram Storyként. Ha az érdeklődő rámegy a termék matricájára, akkor több információt tud meg róla, majd ezek után tudja a terméket megvásárolni.
A termék matricák csak bizonyos országokban elérhetőek a vállalkozások számára. Magyarországon elérhető. Ha ezekben az országokban található a céged, akkor tudod használni a termék matricákat Storykon, képeken, videókon, highlight-on és még “Swipe Up”-ban is.
Az Instagram Shop-ban található termékek oldalai tartalmazzák az összes információt, amit vásárlás előtt a felhasználók tudni szeretnének:
- A termék nevét
- A termék képét
- A termék leírását
- A termék árát
- A termék linkjét az üzlet weboldalán
- A termékhez kapcsolódó további termékeket
Az Instagram Shop létrehozásának 3 előnye
Ahogy már említettük az Instagram egy gyorsan fejlődő e-kereskedelmi erőmű.
Shari Lott a kitalálója és a CEO-ja egy gyerek ruha márkának, a Spearmint Love-nak, azt mondta: “Amikor bejelentettük az újítást (az Instagram Shop-ot) akkor 25%-al növekedett a forgalmunk, és ennek a 8%-a az Instagram Shop-nak volt köszönhető.“
Az Instagram Shop-ok működnek – de mi is ad nekik ekkora erőt?
Itt van a 3 kulcs ok:
1.Ez lecsökkenti a megterhelést és megkönnyíti a vásárlást a fogyasztóknak.
Sok hirdetés van online.
Rengeteg cégnek, akik a feltűnésért versenyeznek nagyon nehéz a fogyasztókat rávenni arra, hogy a Social Media platformokat elhagyva keressenek rá az üzletek weboldalaira.
Mi a megoldás? Ne próbálkozz azzal, hogy hozzád menjenek – vidd a boltodat hozzájuk.
Egy Instagram Shop leveszi a megterhelését a vásárlókról azzal, hogy leegyszerűsíti a vásárlási folyamatot, ezáltal tudnak böngészni a katalógusban, megtudják nézni az árakat vagy több információt is megtudhatnak a termékről.
Plusz, amikor már készen vannak a vásárlók, hogy beszerezzék a terméket, át tudnak menni a termék weboldalára csak egy kattintással.
A vásárlók még menteni is tudják a terméket, hogy később visszatérjenek rá úgy, hogy rányomnak a termék Instagram Shop oldalán a mentés jelre – Itt egy példa egy napszemüveg márkáról a Shwood-ról.
Az Instagram új fizetési fejlesztése növeli a vásárlás élményét.
A vásárlók választhatnak számos termék, méret és szín közül. Ezek kiválasztása után folytathatják a fizetést – anélkül hogy elhagynák az Instagram-ot.
Az üzletek a rendelések észlelése után a Facebook adatbázisában található információk (név, email, fizetési mód és a szállítási cím) alapján küldik ki csomagjaikat a megrendelőknek. Továbbá értesítéseket is küldenek vásárlóik számára a csomagjuk állapotával kapcsolatban.
2. Lehetővé teszi, hogy közvetlenül hirdesd a termékeidet
Az Instagram mindig egy csodás hely volt arra, hogy kapcsolatot hozz létre a célközönségeddel, és hogy elmélyítsd a vevőkkel a kapcsolatodat.
Azonban az Instagram megbénítja a cégeket azzal, hogy csak egy ócska linket enged meg az üzletek profilján. Még a mai napig se lehet rá kattintható linket beírni az Instagram post leírásában.
Ez eszméletlenül megnehezíti a termékek egyesével való hirdetését.
Például: Ha hirdetsz egy terméket egy posztban, akkor a call-to-action (egy gomb, amivel teljesülhet a célod) az lenne, hogy az érdeklődők a Bioban lévő linkre kattintsanak (konverzió) – ez megnövelné a fáradságot az érdeklődő számára, és nagyban rontaná a konverziós eredményeket.
MI AZ A KONVERZIÓ?
A konverzió az a folyamat, amely során a felhasználó teljesít egy üzletileg fontos célt. Pl.: hírlevél feliratkozás, vásárlás, stb.
Ne felejtsd, el csak egy linket rakhatsz a Biodba.
Természetesen mindig frissítheted a profilodat azzal, hogy új linket írsz a Biodba, de akkor mi lesz az előző posztjaiddal, amiknek már nincsenek linkjei a Biodban?
Használd az Instagram Shop-ot.
Az Instagram zökkenőmentesen lehetővé teszi, hogy az összes adatot át integráld az Instagram-od és a weboldalad között. Ez remek hír főleg akkor, amikor a legjobban teljesítő postjaid 65% tartalmaz valamilyen formában terméket.
Most már bele tudod szőni a termék reklámjaidat a postjaidba illetve a Storydba és elkerülheted a követőid idegesítését azzal, hogy “kattintsatok a linkre a Bioban”.
Savannah Boysen, a Tyme marketing manager-e mondta: Ez egy ügyes és egyszerű módszer arra, hogy megmutasd a termékedet a mindennapi életbe építve anélkül, hogy befolyásolnád a felhasználói élményt.
Használni is egyszerű.
Az Instagram magyarázata szerint: “Amint egy vállalkozásnak a katalógusa hozzá van csatolva a fiókjához, egy termék betagelése olyan egyszerű lesz, mint ahogy megjelölsz egy embert a posztodban.“
3. Terjeszd ki a termékeidet olyan felhasználók számára, akiknek nagy a vásárlási szándékuk
Amikor egy terméket betagelsz egy posztba az a poszt megtalálható lesz az Instagram Shopping felfedezőjében.
Azzal növeled az Instagram aktivitást, hogy optimalizálod a hashtageket és még a Shopping felfedező résznél is feltűnhetnek a termékeid.
A termékeidet a célközönségednek is meg tudod mutatni, mivel ezek a Shopping postok személyre szabottak és a felhasználók érdeklődési körén és a múlt béli aktivitásukon alapszanak.
Ez remek, mivel a felhasználók, akik nézik a Shopping felfedezőt hajlamosabbak a vásárlásra.
Más szóval, valószínűbb, hogy vásárolnak.
Gondolj bele ezen a módon: azok mellett, akik csak néha nézik a termékeket, de sosem vásárolnak, vannak azok, akik tényleg vásárolni akarnak és vásárolni is fognak.
Ez igaz a Shopping felfedező részére is.
Ezek a felhasználók böngészhetnek képeket koala mackókról is –de nem ezt fogják csinálni, helyette ők tudatosan a Shopping postok böngészését fogják választani. Ez egy lehetőség arra, hogy megragadd a figyelmüket ebben a “Vásárlás” módban. Az egy nagy plusz pont, ha még fel is rakják a termékedet a kívánság listájukra.
Tehát, az Instagram Shop erőteljes módszer arra, hogy növeld az eladásaidat. Szóval hogyan is kezdhetsz el egy Instagram Shop-ot?
Hogyan lehet Instagram Shop–od?
Ahhoz hogy elkezdj egy Instagram Shop-ot elsőnek egy Facebook Shop-ra lesz szükséged. Ez azért kell, mert az Instagram a termék információkat a Facebook-ról veszi át az Instagram Shop-hoz.
Csak egy-két mozgatható rész van, amit neked kell átvinned a platformra. Az viszont bele telhet bizonyos időbe mire az Instagram elfogadja a fiókodat. Ennek ellenére, ahogy már te is érezheted – megéri a fáradozást.
Szóval kezdjünk is bele.
Két lehetőség van arra, hogy Instagram Shop –ot hozz létre.
1. Készíts egy független Facebook Shop-ot.
Attól függően, hogy melyik országban található a céged lehet, hogy arra is lehetőséged lesz, hogy koordináld a rendeléseidet és a fizetéseidet közvetlenül Facebook-on keresztül.
Ezt mi nem ajánljuk.
Először, a Facebook e-kereskedelmi asszisztense nem jó és elvesztegetnél vele remek lehetőségeket, amik elterjedtek más online kereskedelmi platformokon.
Másodszor az sokkal valószínűbb hogy az üzletednek már van saját oldala. Szóval, ha készítesz egy független Facebook Shop-ot, akkor utána kettő külön álló boltot kell irányítanod és két különálló helyről fognak bejönni a rendelések. Ez azt jelenti, hogy a leltár lekövetése hihetetlenül bonyolulttá válik.
E helyett mi a második módszert javasoljuk:
2. Szinkronizáld az online weboldaladat a Facebook weboldaladhoz
Ha a Shopify-hoz hasonló webáruházakat használsz, akkor egyszerűen csak szinkronizáld az egész termékkatalógusodat Facebook-kal – ezt azt jelenti, hogy nincs szükséged arra, hogy manuálisan készíts listákat a termékekről.
Plusz ezzel a módszerrel a leltár lekövetése is automatikus, és könnyen tudod kezelni a Facebook rendeléseidet a Shopify vezérlőpultjából.
Ez leegyszerűsíti a dolgokat és sokkal kevesebb időbe telik. Ezzel a módszerrel sokkal fontosabb dolgokra tudsz oda figyelni, mint pl.: az eladásaid növelése.
Ebből az okból kifolyólag ez az útmutató azt fogja megmutatni számodra, hogy hogyan készíts egy olyan Instagram Shop-ot, ami a Shopify fiókoddal van összekötve.
Jól hangzik?
Egy szóval ahhoz, hogy létre tudj hozni egy Instagram Shop-ot, össze kell kapcsolnod és egyesítened kell ezt a 3 dolgot:
- Shopify bolt
- Facebook Shop/Oldal
- Instagram Business profil
Na, akkor vágjunk is bele a sűrűjébe!
Az Instagram Shop beállításának lépései
1.Lépés: Az alapok
Mielőtt beállíthatnád az Instagram Shop-od, az Instagram összes feltételnek meg kell felelned.
Kezdésképpen szolgáltatást nem árulhatsz az Instagram-on, csak bizonyos fizikai termékeket. Plus a vállalkozásodnak eleget kell tennie az Instagram kereskedelmi előírásainak.
Továbbá a vállalkozásodnak egy olyan országban kell elhelyezkednie, ahol ez a lehetőség elérhető. Ahhoz, hogy megnézd az országok listáját, akik számára elérhető az Instagram Shop, látogasd meg az Instagram Shop oldalát itt.
Most győződj meg arról, hogy az Instagram legújabb verziója van meg számodra ahhoz, hogy az Instagram Shop-ot használd.
Ha azt használod, akkor a bevásárló táska megjelenik a megvásárolható posztoknál.
Ha nem látsz egyetlen Instagram Shop taget sem az alkalmazás használata közben, akkor irány a készülék beállítások, hogy frissítsd az alkalmazásod.
Ahhoz hogy egy Instagram Shop-ot indíts szükséged lesz egy Instagram Business fiókra.
Szerencsére egy perc alatt át tudod állítani az Instagram profilodat business profilra. Továbbá lehetőséged lesz egyéb business eszközök használatára, is mint pl.: az Action buttons, Instagram Insights, Instagram Ads.
Ahhoz hogy ezt megcsináld, menj az Instagram beállításokba:
Az Instagram business fiókodat is linkelned kell a Facebook Business oldaladban – ahhoz, hogy ezt megtedd a Facebook oldal adminisztrátorának kell lenned.
Még egyszer, ezt az Instagram beállításokban tudod megtenni.
Ennél is részletesebb utasításokért hogy hogyan kapcsold össze business profilodat és hogyan linkeld az Facebook oldaladhoz olvasd el ezt az útmutatót. Hogyan optimalizáld a Facebook profilodat a nagy növekedéshez.
Oké, minden kész?
2.Lépés: A termékkatalógusodat add hozzá a Facebook Shop-hoz.
Emlékszel, az Instagram Shop a termékinformációkat a Facebook Shop-ból veszi át?
Szóval így, hogy az Instagram fiókod linkelve van a Facebook oldaladhoz, készítened kell egy Facebook Shop-ot, és szinkronizálnod kell a termékkatalógusodat hozzá.
Ez azt is lehetővé teszi számodra, hogy közvetlenül a Facebook-on keresztül hirdesd a termékeidet. Itt a példa egy Facebook Shop-ban található IKEA-s termékoldaláról:
Ha még nincs, akkor elsősorban egy Shopify online webshop-ot kell létrehoznod, majd add hozzá néhány termékedet.
Ezek után ahhoz, hogy összekapcsold a Shopify webshopodat a Facebook oldaladdal kattints a Plus ikonra a “Sales Channel”-re a baloldali sidebar-on a Shopify-ban.
Amint a fiókjaid kapcsolódtak, hozzá kell adnod a termékkatalógusodat a Facebook-hoz.
Ahhoz hogy ezt megtedd, menj a Product-ba és a Shopify vezérlőpultnál válaszd ki a termékeidet, kattints a “Make Products Available” -re, és a legördülő menüből válaszd ki a Facebook-ot.
Részletes információkért hogy hogyan hozd létre a Facebook Shop –odat, nézd meg a teljes útmutatónkat. Hogyan állíts fel egy Facebook Shop-ot: A gyorskezdés útmutató kezdőknek.
3.Lépés: Hozd létre az Instagram Sales csatornádat.
Következő lépésként be kell állítanod az Instagram–ot, mint egy Sales (eladási) csatornát a Shopify vezérlőpultban ugyanezon a módon.
Újra csak kattints a plusz ikonra ahhoz, hogy Sales csatornát hozz létre, és add hozzá az Instagram-ot:
4.Lépés: Várj arra, hogy elfogadják a profilodat.
Oké, ezen a ponton már ezeknek kell meglennie:
- Átállítottad az Instagram profilodat business profilra
- Linkelted az Instagram business profilodat a Facebook business oldaladhoz
- Linkelted a Shopify webshopodat a Facebook oldaladba
- Készítettél egy Facebook Shop-ot és szinkronizáltad termékeket
- Linkelted a Shopify webshopodat az Instagram profilodhoz
Minden kész? Remek –innen már csak könnyebb lesz.
Most már hogy linkelve van egy Facebook Shop az Instagram profilodhoz, az Instagram automatikusan elbírálja a profilodat mielőtt lehetővé tenné, hogy létrehozz egy Instagram Shop-ot.
Az elbírálati folyamat pár napig eltarthat és az Instagram erről tájokoztat is.
Amikor a fiókodat elfogadták, az Instagram küld neked egy értesítést.
5.Lépés: Erősítsd meg, hogy melyik Facebook Shop-ot akarod hozzáadni a fiókodhoz.
Amint megkaptad az elfogadási értesítést, csak annyit kell tenned, hogy megerősíted, hogy melyik Facebook Shop-ot akarod csatlakoztatni a profilodhoz.
Ahhoz, hogy ezt megtedd, menj a “Get Started”–ra az értesítésben, vagy kattints az Instagram business beállításoknál a Shopping–ra.
Ezek után csak egyszerűen válaszd ki a Facebook Shop-ot, ezt akarod majd használni az Instagram profilodnál.
Most már, minden terméked szinkronizálva van az Instagram-on a Facebook Shop-on és a Shopify webshopodon.
Gratulálunk, most már van egy Instagram Shop-od!
6.Lépés: Tageld be a termékeidet az Instagram posztjaidban és Storyjaidban.
Most hogy már mindent megcsináltál elkezdheted betagelni a termékeidet a postjaidba és az Instagram Storyaidba.
Még ha kicsit zűrzavaros is volt eljutni idáig ez a rész már nem is lehetne egyszerűbb.
Most már, amikor készítesz egy Instagram post-ot, akkor be tudod tagelni a termékeket ugyan úgy mintha embereket tagelnél.
Ezek után a posztjaid tartalmazni fogják az bevásárló táska icont és a termékek tageit a képen. Itt egy példa egy ruházati márkától a Finisterre-től:
Emlékeztetőül az Instagram lehetővé teszi, hogy 5 terméket tagelj be egy képen, vagy ha több képet tartalmaz a poszt, akkor 20-at lehet megjelölni összesen.
Semennyibe sem kerül, hogy létrehozz minimum egy Instagram Shop posztot, ami aktiválja a Shop részt a business profilodon:
_________
Hogyan reklámozd a Shop-odat Instagram-on
Egy Instagram Shop semmit sem csinál magától. Neked kell megfelelő közönség elé helyezned annak érdekében, hogy fel figyeljenek a termékeidre. Itt van egy-két tipp.
1.Használj hashtageket, hogy minél több emberhez jusson el
Mint a szokásos posztoknál az Instagram hashtagek használata eredményes stratégia arra, hogy növeld a tartalmad megtalálhatóságát.
Arról nem is beszélve, hogy a hashtagek segítenek abban is, hogy a keresés-felfedés részen megjelenj, aminek vagy egy exkluzív Shop része, amit az Instagrammozók több mint fele használ havonta.
Továbbá, ha vásárlók csapata elkezdi követni a hashtagedet, akkor kapsz egy ingyenes marketing csatornát, amit bármelyik pillanatban tudsz használni a közönséged elérése érdekében.
Eiger Adventure például megragadja az emberek figyelmét azzal, hogy sajátos hashatgeket használ a postjaiban.
Ahhoz hogy többet megtudj, hogy hogyan használd a hashtageket a nagyobb elérés érdekében az Instagram-on nézd meg újra ezt a posztot: Hogyan optimalizáld a Facebook profilodat a nagy növekedéshez.
2.Használd a termék matrica lehetőséget az Instagram Storydban
Ahhoz hogy taggeld termékeket az Instagram Storydban csak egyszerűen használd a Product Stickert. Az alkalmazás 4 különböző stílusú matrica lehetőséget kínál fel: Matrica a terméknévvel szürke vagy szivárványos, átlátszó szöveg és a bevásárló táska ikon (legnépszerűbb stílus). Még a matrica és a szöveg színét is tudod változtatni.
Mi több, be tudsz tagelni termékeket új és régi posztokban is.
Szóval ahhoz, hogy a legtöbbet kihozd az Instagram Shopodból megéri újra átnézni a régi posztjaidat és betagalni a termékeket ahol az megfelelő.
Sajnos régi Storykat nem lehet szerkeszteni. Szóval, ha elfelejtettél termék matricát rakni, akkor le kell törölnöd és újra ki kell raknod my Storyba.
3.Hozz létre Instagram Shopping hirdetésket.
Instagram bemutatta azt az opciót, amikor magától, organikusan futtatja a postokat, mint a hirdetésket.
Az emberek, akik rámennek ezekre a reklámokra a termék leírás oldalra kerülnek az Instagram-on és onnan vásárlást is végre tudnak hajtani.
Ahhoz hogy egy Instagram Shopping hirdetést hozz létre, nyisd meg a Facebook Ads manager-t és folytasd ezeket a lépéseket.
- Kattints a “Create”-re és válassz egy célt: “reach, brand awareness, link clicks, post engagement, or conversions. “
- Válaszd ki a célközönségedet (itt van egy részletes útmutató a célközönség pozicionáláshoz)
- Válaszd az “Edit placements” és válaszd az “Instagram feed”-et az egyetlen helyként ahol a hirdetéseidet indítani szeretnéd.”
- A reklám testreszabás alatt válaszd a “Use Existing posts”-t (ez a már létező posztok felhasználást jelenti)
- Válaszd a Shopping tartalmat, amit el szeretnél indítani hirdetésként
- Egészítsd ki információkkal a hirdetésedet és menj a “Continue”-ra
Pro Tip: Bizonyosodj meg róla, hogy a posztjaid hirdetésként jelennek meg, melyek jó minőségű képeket, leíró hashtageket és megfelelő tageket tartalmaznak. Ez a fogyasztókat még elkötelezettebbé teszi a céged felé.
Összefoglaló: útmutató, hogyan hozz létre Instagram Shop –ot.
Annak ellenére, hogy nehézkesnek tűnhet egy Instagram Shop létrehozása, megéri a fáradozást.
Az üzleted egyesítése Facebook-al és Instagram-al hatékony mód arra, hogy növeld az online bevételeid.
Emlékezz, egy Instagram Shop kezdéséhez ezekre van szükséged:
- Az Instagram személyes profilodból válts Business profilra
- Linkeld az Instagram business profilodat a Facebook oldaladhoz
- Linkeld a Shopify webshopodat a Facebook oldaladhoz
- Készíts egy Facebook Shopot úgy, hogy szinkronizálod az áruidat a Shopify webshopodból
- Linkeld a Shopify webshopodat az Instagram fiókodhoz
- Várj az Instagram jóváhagyására és válaszd ki azt a Facebook Shop-ot amit szeretnél az Instagram fiókodhoz használni
- Kezdj el árusítani az Instagram Shop–ba
Létre hoztál már Instagram Shop-ot az üzleted számára? Tudasd velünk kommentben!
A cikk eredeti forrása: Oberlo