Tartalom és platform: a tartalomgyártás határai

A tartalomgyártás és -fogyasztás az életünk szerves részét képezni. Akár egy képet posztolunk Instagramra, akár egy cikket olvasunk a kedvenc hírportálunkon, az online térben – akárcsak a fizikaiban – elkerülhetetlen, hogy ne találkozzunk tartalommal. De milyen összefüggésben áll egymással a tartalom és a felület, amin megjelenik?

A tartalomgyártás határa = a kreativitás határa?

Alapvetően a közösségi média felületek és a tartalomgyártás kéz a kézben jár. Tulajdonképpen elválaszthatatlannak tekintjük egymástól őket. De milyen függőségi viszonyban állnak egymással? Egyenrangú vagy hierarchikus megközelítésből kell őket vizsgáljuk?

A kérdés alatt azt értem, hogy a közösségi média felületek prediktálják-e az ott megjelenő tartalmat vagy sem?

Gondolj a saját magad által elkészített tartalmakra. Többnyire mindenki másképp viselkedik Instagramon és Facebookon, ahogy másképp viselkedünk TikTokon és LinkedIn-en is. Erre játszik rá az egyik legújabb mém trend is:

Mark Ruffalo meme-je szépen megmutatja viselkedésünk diverzitását. Exaline Média
Mark Ruffalo meme-je szépen megmutatja viselkedésünk diverzitását (Forrás)

De miért van ez?

Azért, mert Facebookra nem azért megyünk fel, hogy egy 20 perces Minecraft gameplayt nézzünk. Youtube-ra nem azért megyünk fel, hogy ételfotókból összevágott videót nézzünk. TikTokon kisebb eséllyel kezdünk el verset szavalni, hallgatni. Mindezt azért, mert a platform korlátaihoz alkalmazkodunk a tartalomkészítés során.

Emiatt nem tudunk bármilyen kreatív tartalmat elkészíteni bármelyik felületre. Ami jó az Instára, az nem lesz jó a TikTokra. Persze vannak átmenetek tartalmak között, de a forma ilyenkor is árulkodni fog, hogy alapvetően hová készült.

A TikTok esetében kifejezetten szembeöltő, hogy a platform mennyire meghatározza a rajta, vele vagy az általa készített tartalmakat. Ha használtuk már az alkalmazást, tudhatjuk, hogy különböző zenéket, hangokat tudunk a saját videós tartalmunk alá vágni. Ez pedig apróságnak tűnhet, de ahhoz, hogy tartalmunk felkapott legyen, be kell kerüljünk a #foryou oldalra (organikusan a felhasználóknak ajánlott tartalom), ahonnan potenciális követőket szerezhetünk. Ehhez sokan a Trending zenékből választanak. A zenék pedig befolyásolják, hogy milyen videó lesz alattuk. (Egy szomorú dalhoz szomorú jelenetek párosulnak, szerelmes számokhoz szívmelengető tartalom.)

Maradj kreatív, és adj tartalmat!

Minden platormonon más-más tartalmak futnak a legjobban, de ez nem azt jelenti, hogy az ott legjobban futókból kell másoljunk. Vannak trendek, amikben érdemes lehet résztvenni cégként is, de csak akkor, ha a brand arculatába belefér. Készítsünk tervet külön-külön a social média felületekre, hogy hogyan, milyen tartalommal fogunk megjelenni, miközben megtartjuk brandünk egységét.

Kreatív tartalmakink utat fognak törni maguknak, ha kell, akár egy új platform létrehozását is eredményezhetik. Viszont ne felejtsük el, hogy az adott célközönségünk tartalomfogyasztási szokásait is vegyük figyelembe, és próbáljuk meg kielégíteni az igényeiket is, elvégre nekik gyártjuk a tartalmat.

Kérj ingyenes online auditot a cégedről! Marketing reportot készítünk neked ingyen. Exaline Média
CÍMKÉK :

Írj egy Kommentet