A koronavírus járvány drámai módon befolyásolja sok ember életét és a gazdaságot is világszerte. Nincs olyan vállalkozás, ami ne érezné magán a hatását. Viszont ne várd ölbe tett kézzel, hogy elüljön a vihar. Bontsd ki a vitorládat, és evezz az online marketing vizeire.
Az egyik legjobb dolog, amit vállalkozásodért tehetsz, ha még ma megszilárdítod az online jelenléted. Mert amint visszatér az élet a normál kerékvágásba a hosszútávú sikereidhez és terveidhez elengedhetetlen lesz, hogy látható maradj. Ha most elkezded, a versenytársaidhoz képest lépéselőnyben leszel.
1. Nézd meg mit csinál a konkurencia
Biztos te is ismered a versenytársaidat. De azt tudod, hogy mit csinálnak, és hogyan csinálják? A sikerhez elengedhetetlen ezen információk ismerete, különösen most.
Ezeket vedd figyelembe:
- Termékek vagy szolgáltatások
- Átfogó marketingstratégia és taktika
- Árképzés
- Márkaépítés és dizájn
- Vevői hűségprogramok
- Tartalom
- Média tevékenységek
Ingyenes Tipp: Ezzel az oldallal derítheted ki, hogy honnan érkeznek a felhasználók a versenytársak oldalára.
Az információkból ki tudod olvasni a versenytársaid gyengepontjait. Ezeket a saját előnyödre kovácsolhatod, mert jobb más hibáiból tanulni, nem? Viszont azt is, hogy te miben vagy gyengébb. Módosítsd stratégiád és marketingedet – és kerülj lépéselőnybe.

2. Online marketing
Az online marketing szempontból itt van néhány módszer, amellyel könnyedén versenyben maradhatsz:
Social Media
Nézd meg versenytársad tartalmait, és azt, hogy mely posztok a legsikeresebbek.
De hogyan állapítod meg, hogy egy poszt sikeres-e vagy sem? A sikert különféle mérőszámokban mérhetjük, és az eredmények alapján állapíthatjuk meg, hogy mely tartalmak voltak jobbak a többinél. Ilyen mérőszám lehet a CTR (Átkattintási arány), a videó megtekintések száma, az aktivitás (Likeolás, kommentelés, megosztás). A legelső kivételével ezeket bárki láthatja.
Azt is meg tudod nézni, hogy a versenytársaid pl. Facebookon milyen hirdetéseket futtatnak. Ha régóta fut náluk egy-egy poszt, abból arra tudsz következtetni, hogy jó eredményeket érnek el vele.
Ingyenes tipp: ezen az oldalon nézheted meg a konkurensed Facebook és Instagram hirdetéseit.
Google Értesítő:
A Google szolgáltatásával könnyen naprakész értesítéseket kaphatsz a konkurenciád új promócióiról, eseményeiről vagy sajtómegjelenéseiről.
3. Gyárts tartalmat
A tartalomstratégiának fontos szerepe van mind a közösségi média platformok, mind a blogod, és mind a hírleveleid szempontjából. Ha előre tudod egy hónappal, hogy mikor mit fogsz posztolni, sokkal átgondoltabb, következetesebb és értékesebb posztokat tudsz készíteni, mint amikor taláromra eszedbe jut, hogy most posztolsz egyet.
Valószínűleg arra gondolsz, hogy a vállalkozásodban vannak magasabb prioritású feladatok is, mint tartalmat gyártani, viszont az ügyfeleid a posztjaidat látják (vagy éppen nem), és nem azt, hogyan vezeted a céged.
Márkastratégiai szempontokból ezért érdemes tartalmat adnod:
- Építi a márkád ismertségét
- A szakértelmed bizonyítja
- Ügyfélkapcsolataidat megszilárdítja
- A SEO-dat erősíti
- A webhelyed forgalmát növeli
Ha felmerült benned a kérdés, hogy érdemes-e pont most, a járvány alatt tartalmat gyártani, akkor meg kell nyugtassalak. Teljes mértékben. De ez általános tény. Viszont most, amikor sok vállalkozás csendesebb üzemmódba kapcsolt, és rengetegen vannak otthon és online – sokkal könnyebben el tudod érni a potenciális ügyfeleidet.
Ha kiváncsi vagy, hogy milyen dolgokon kellene erősíts online jelenléted során, kérd ingyenes auditunkat:
